Saturday, April 10, 2010

jual ikan.

jual ikan??tak seorang pun manusia dalam dunia ini yang terlepas dari menjadi seorang penjual ikan atau dijual ikan..mengikut firasat dan pandangan aku lah.kadang-kadang semua ini berlaku tanpa disedari atau dengan sengaja.tanpa sedari juga dengan menjadikan diri anda sebagai penjual ikan sedikit sebanyak akan memberi impak pada orang sekeliling,dan meletakkan diri anda sebagai orang sekeliling yang menerima kesan si penjual ikan boleh membuat diri terasa hati.bukan sengaja untuk terasa hati..mungkin tidak biasa atau tidak disangka akan diperlakukan begitu.Maaf.itulah orang tua-tua dah pesan jangan terlalu gembira, merana akan menyusul..sedih betul!dan aku sekarang sedang menjadikan diri aku seorang penjual ikan tanpa aku sedari!TIDAK!!maaf ya bukan niat untuk tidak mesra cuma..mungkin masih terasa.gatal!dan aku juga mesti dan pernah menjadi seorang penjual ikan.untuk itu
MAAF

4 comments:

  1. esh patot mcm ade bau bau sket! hueehe =PPP
    oke aku nk tye. npe kalo dkt psr mlm ke psr pg ke, org jual kain dgn org jual tebu stall dorg xley seblah2? haa... npe?

    (tp kalo org jual ikan aku tatau. heheh)

    ReplyDelete
  2. sebab dorg tuh musoh trn temuron..maknye si jual tebu tuh dolu b'centa ngan sibpk jual kaen..tp d'tentang hebat dr datoknyer...yerla..jual kaen jer.xsetaraf.!laenla kalo jual aer buah ker..aer batu campor ker..datoknyer trime la..last2 maknyer tebu tuh kawen ngan si penjual aer batu campor..tuh yg bpknyer kaen tuh b'dendam tuh...sampe 7 keturunanla kedai mesti jaoh2..!

    ReplyDelete
  3. heshhhhh...

    rs nk lempang ko talu talu membace salah dan silah yg ko mengarut nehhhhh haaaaa

    ReplyDelete
  4. manader..manader...(sambil wat muke xslh)

    ReplyDelete